ERP systeem voor retailers
Retailers zijn gefocust op B2C klanten, ook wel consumenten genoemd. Veel behoeften van consumenten zijn wezenlijk anders dan die van zakelijke klanten. Retail en detailhandel wordt vaak in één adem genoemd, al kan retail ook bestaan uit diensten naast tastbare artikelen. Wat retail en de detailhandel gelijk heeft is een of meerdere fysieke winkels, soms filialen genoemd. Functies binnen het ERP systeem van Logic4 bieden retailers de kans om op consumentbehoeften in te spelen. Opnieuw worden een tweetal functies als voorbeeld uitgelicht.
Product Informatie Management (PIM)
Product Informatie Management wordt ook wel een PIM-systeem genoemd. Digitale productinformatie wordt hierbij centraal opgeslagen. Deze informatie kan vervolgens voor meerdere doeleinden worden beheerd en ingezet. Bijvoorbeeld als basis voor de webshop, marketplaces, kassa, voorraad, CRM en meer. Een groot voordeel van PIM is dat het de efficiëntie verhoogt. Waar PIM is inbegrepen bij het ERP systeem van Logic4, hoeft dat niet bij elke vorm van ERP software het geval te zijn.
De multi-filiaal functie
Voor retailers met meerdere filialen is voor elk filiaal hetzelfde softwarepakket een uitkomst. Dit zorgt ervoor dat resultaten per filiaal makkelijker te vergelijken zijn met elkaar. De multi-filiaal functie biedt deze mogelijkheid. Per filiaal wordt er een aparte financiële administratie bijgehouden. Op die manier blijft deze belangrijke informatie gescheiden. Via stambestanden kan andere informatie worden gedeeld, denk aan informatie over debiteuren en artikelen.