Optiply levert inkoopsoftware aan meer dan 500 e-commerce klanten, met als streven een duurzamere supply chain. Met het AI-aankoopalgoritme van Optiply kun je als onderneming 80 procent van je inkoopbeslissingen automatiseren. Nauwkeurige forecasts maken het mogelijk om op basis van data jouw bedrijfsvoorraad in evenwicht te brengen. Voorkom dat je inkomsten misloopt als gevolg van stockouts […]
De integratiespecialist voor het koppelen van datastromen Bij Copernicus hebben ze een passie voor het koppelen van applicaties, systemen en handelspartners. Copernicus ondersteunt organisaties bij het veilig uitwisselen van gegevens en het aansluiten op de systemen van hun handelspartners met hun eigen integratieplatform Niklas. Copernicus maakt het voor organisaties mogelijk om te koppelen met alle […]
Google Search Console is er om de aanwezigheid van je website of webshop in zoekresultaten van Google bij te houden. Per websiteproperty worden prestaties gemeld over bijvoorbeeld zoekopdrachten en pagina’s. Daarnaast kan je via dekking en sitemap herleiden hoeveel pagina’s geïndexeerd zijn. Ook gaat het in op mobiele bruikbaarheid, site-vitaliteit en links. Voor elke Logic4 […]
Met Google Ads maakt Google het mogelijk om wereldwijd te adverteren in haar zoekmachine, op YouTube, in Gmail en meer sites van het Google Display Netwerk. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics komen extra resultaten beschikbaar. Deze zijn dan tevens te vergelijken met andere bronnen zoals direct verkeer, organisch verkeer en verwijzend verkeer […]
De Google Tag Manager integratie bestaat naast de (standaard) Google Analytics integratie. Het maakt gebruik van de Tag Manager tag (gtm.js) in combinatie met het container-ID (bijv. GTM-A1B2CD). De integratie met Logic4 ondersteunt uitgebreide ‘Enhanced Ecommerce’ metingen. Denk aan klikken op artikelen, winkelmand toevoegingen & verwijderingen, check-out stappen, transacties en meer. Een extra voorwaarde om […]
Datatrics maakt gepersonaliseerde content mogelijk. Via code wordt interne en externe data van je bezoekers verzameld. Met die data bouw je customer journeys voor elke klant. Het maakt jouw Logic4 webshop(s) nog relevanter wat een positieve impact heeft op conversiepercentages en klantloyaliteit. Privacy wordt gewaarborgd doordat alleen de bezoekers die toestemming hebben gegeven een gepersonaliseerde […]
Social media kanalen als LinkedIn, Instagram, Facebook en Twitter kennen we allemaal. Pinterest misschien ook. Onderliggend bieden zij verschillende tracking codes aan. De LinkedIn Insight Tag en Facebook Pixel zijn bekende voorbeelden die toegevoegd kunnen worden aan jouw Logic4 webshop. Deze zelf configureren via Google Tag Manager is natuurlijk ook mogelijk.
Met Google Analytics levert Google een dienst die de (basis)data van jouw webshop verzamelt. Denk aan gemeten bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven. Aanvullende e-commerce tracking maakt het mogelijk om ook opbrengsten, kosten, marge en transacties te meten. De Global Site Tag (gtag.js) of Tag Manager Tag (gtm.js) zorgt hier onderliggend voor. Heb je een Logic4 webshop, […]