De Google Tag Manager integratie bestaat naast de (standaard) Google Analytics integratie. Het maakt gebruik van de Tag Manager tag (gtm.js) in combinatie met het container-ID (bijv. GTM-A1B2CD). De integratie met Logic4 ondersteunt uitgebreide ‘Enhanced Ecommerce’ metingen. Denk aan klikken op artikelen, winkelmand toevoegingen & verwijderingen, check-out stappen, transacties en meer.
Een extra voorwaarde om op deze manier je webshop resultaten te gaan meten, is een professionele inrichting van jouw Google Tag Manager container(s). Mocht kennis hierover ontbreken binnen jouw bedrijf, dan raden wij de algemene sitetag integratie aan. Deze maakt gebruik van de algemene sitetag (gtag.js) in combinatie met het tracking-ID (bijv. UA-000000-2). Ook deze ondersteunt e-commerce metingen, alleen zonder extra, complexe voorwaarden.
Je webshop of website migreren is een grote stap. Profiteer van de vele tips bij een migratie.
Welke factoren hebben invloed op jouw B2B of B2C webshop performance?
Webshop succes ontstaat niet zomaar. Data-gedreven marketing helpt veel. Kom meer te weten over 6 nuttige e-commerce statistieken in Google Analytics.
Wil je meer weten over de integratie van Google Tag Manager in Logic4 ERP & webshop software? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.