Google Shopping wordt soms een marketplace genoemd, soms een vergelijkingsplatform en soms beiden. Voor klanten is het in ieder geval een online dienst waarop uiteenlopende producten worden aangeboden door verschillende aanbieders. Kenmerkend aan een Google Shopping advertentie is een productafbeelding, producttitel, prijs en naam van aanbieder. Al dan niet aangevuld met een (ver)korte productomschrijving.
Wil je adverteren in Google Shopping, dan is een XML feed een belangrijke voorwaarde. Zie dit als een export van je productdatabase die structureel wordt ververst. Veel handelsbedrijven laten de feed elke nacht inlezen door Google Merchant Center via een verwijzende URL. Google Shopping succes hangt nauw samen met een opgebouwde feed die volledig is en weinig tot geen fouten bevat. Logic4 bevat een module die de Google Shopping feed automatisch aanmaakt. Klanten hebben hier vervolgens geen omkijken meer naar. In de feed worden belangrijke vereiste kenmerken meegenomen. Denk naast eerdergenoemde basisgegevens aan GTIN (Global Trade Item Number) en Manufacturer Part Number (MPN).
Wil je meer weten over de integratie van Google Shopping in Logic4 ERP & webshop software? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.