Met Google Ads maakt Google het mogelijk om wereldwijd te adverteren in haar zoekmachine, op YouTube, in Gmail en meer sites van het Google Display Netwerk. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics komen extra resultaten beschikbaar. Deze zijn dan tevens te vergelijken met andere bronnen zoals direct verkeer, organisch verkeer en verwijzend verkeer vanuit bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn.
Wij raden Logic4 gebruikers aan om de Global Site Tag (gtag.js) of Tag Manager Tag (gtm.js) te gebruiken voor het meten van Google Ads uitingen (campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden). Extra conversietags voor Google Ads zijn op aanvraag beschikbaar.
Webshop succes ontstaat niet zomaar. Data-gedreven marketing helpt veel. Kom meer te weten over 6 nuttige e-commerce statistieken in Google Analytics.
Welke factoren hebben invloed op jouw B2B of B2C webshop performance?
Je webshop of website migreren is een grote stap. Profiteer van de vele tips bij een migratie.
Wil je meer weten over het werken met Google Ads in combinatie met Logic4 ERP & webshop software? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.