Conversie optimalisatie webshop methoden komen in vele vormen voor. Handelsbedrijven profiteren van de doorontwikkeling van Logic4 webshop software met geïntegreerde backoffice. Conversie optimalisatie wordt hierbij voortdurend toegepast. Meer bezoekers van je webshop binden en klant laten worden. Dat staat natuurlijk voorop!
Aan macro-conversies, zoals transacties en offerte-aanvragen, gaan diverse micro-conversies vooraf. Denk bij dit laatste aan het aantal bekeken productpagina’s, aan een aangemaakt account en aan toevoegingen van producten in het winkelmandje. Webshop omzet gaat omhoog met behulp van conversie optimalisatie. Daarom maken we gebruik van diverse methoden die aantoonbaar zorgen voor groei in micro- én macro-conversies met uiteindelijk meer omzet als resultaat!
Gratis demo aanvragenUSP’s, oftewel unique selling points, voor conversie optimalisatie zijn naar eigen keuze in te vullen. Niet iedere markt is immers hetzelfde. Voor verschillende bezoekers van je webshop wil je de meest krachtige USP’s gebruiken. Sommige bezoekers worden eerder klant zodra zij overtuigd zijn van een snelle bezorging. Het is dan slim om één van je USP’s hierop af te stemmen. Bij Logic4 webshops staan jouw USP’s dan ook duidelijk vermeld op de homepage, in de header en in het winkelmandje. Een Logic4 shop biedt tevens de mogelijkheid om een automatische countdown toe te passen voor extra overtuigingskracht. Een mooi voorbeeld hiervan is: ‘Vandaag binnen 1 uur en 6 minuten besteld, morgen thuis!’.
Geen handelsbedrijf die graag achter bestellingen aan belt zodra er geen voorraad aanwezig blijkt. Dit ben je gemakkelijk voor. Met een Logic4 webshop heb je namelijk de mogelijkheid om bezoekers eenvoudig de voorraad per artikel te tonen. Zelfs voor samengestelde pakketten of assemblage artikelen. Zo weet elke bezoeker precies waar hij aan toe is. Hierbij kun je tevens ervoor kiezen om eerdergenoemde countdown te tonen, zoals ‘Vandaag binnen 1 uur en 11 minuten besteld, morgen thuis!’. Wanneer er slechts 1 artikel op voorraad is kan dit net die extra trigger zijn waardoor je bezoeker direct tot bestellen over gaat.
“Een veel betere webshop. Daar lag onze grootste frustratie en nu de grootste winst. We hebben meer traffic, meer online orders en krijgen veel complimenten over de webshop.”
Niel Dijkgraaf, Eigenaar Dijkgraaf-Rijsdorp61% van de klanten leest reviews voor het maken van een aankoopbeslissing. De impact van beoordelingen en keurmerken op conversie is dan ook groot. Een Logic4 webshop biedt je de mogelijkheid om één van de vele (onafhankelijke) review-systemen in te zetten. Dit naast bekende keurmerken waaronder Thuiswinkel.org. Een andere toegepaste optimalisatie is de one-page-checkout. In deze blog lees je uitgebreid over hoe een Logic4 webshop meer webshop bezoekers aanzet tot conversies inspelend op macro- en microconversies.
Daadkrachtige conversie optimalisatie valt of staat met betrouwbare metingen. Implementatie van Google Analytics (Ecommerce) en conversion tracking pixels helpt enorm. Wil je Google Analytics gebruiken om trends in kanalen en transacties bij te houden? Het is slechts een kwestie van een vinkje aanzetten en Logic4 stuurt automatisch alle transacties door naar analytics. Op basis van websitesessies en transacties kan je gaan A/B-testen om statistisch significante verschillen te kunnen ontdekken. Wat presteert het beste… A, B of geen verschil? Je stuurt immers liever niet op toeval.
Deze functionaliteit is een onderdeel van de complete bedrijfssoftware (ERP) & webshop oplossing van Logic4. Van klantbeheer tot orderverwerking en van webshop tot financiën – deze cloud-based software heeft het allemaal. Dat betekent dat je nooit meer gegevens dubbel in hoeft te voeren en na een wijziging nooit meer hoeft te wachten tot alle systemen zijn bijgewerkt. Met dit alles-in-één pakket voor groothandel en retail is jouw bedrijf klaar voor de toekomst!
Ervaar Logic4 Webshop & ERP software vrijblijvend. Vraag vandaag nog een gratis demo aan (online of op locatie).