Overstappen naar een compleet nieuw pakket voor bedrijfssoftware en webshop is niet niks. Zeker als je wilt overstappen van jullie huidige systeem en belangrijke data wilt behouden. Daarom ondersteunt Logic4 je bij iedere stap. We volgen een projectmatige aanpak, zetten vooraf alle afspraken op papier en ondersteunen jullie zowel technisch als functioneel bij de implementatie van het nieuwe systeem.
De implementatie start met een onboarding bij ons op kantoor in Enschede. Deze dag worden jullie als nieuwe klant volledig in de watten gelegd. We vinden het namelijk erg belangrijk dat jullie ook kennismaken met de mensen en de bedrijfscultuur bij Logic4.
Tijdens de onboarding maak je kennis met de consultant die jullie gaat begeleiden. Gezamenlijk maken we een implementatieplan, leggen we de trainingsdagen vast bespreken we welke gegevens overgezet moeten worden vanuit het oude systeem. Is er een stukje maatwerk nodig om tot een 100% fit te komen? Dan werken we dat ook uit, samen met een developer. ‘s middags schuift de designer aan om alle wensen en ideeën voor het ontwerp van jullie nieuwe webshop door te nemen. De onboarding is een intensieve maar erg nuttige dag. Het is hét startschot voor een mooie en langdurige samenwerking.
Op het door jullie gekozen moment wordt de software en webshop volgens het gekozen pakket aangemaakt, opgestart en geconfigureerd. Je ontvangt op dat moment de inloggegevens van het account voor de software en de tijdelijke, interne URL naar de webshop(s). Deze gegevens worden per e-mail aan iedere gebruiker overgedragen. Vrij vlot zal er gestart worden met de import van de gegevens. Ook zal de consultant jullie aan de hand nemen tijdens de inrichting van de software en de diverse keuzes die je hierin kunt maken toelichten.
Voor doorontwikkeling is er Lisa (Logic4 Ideas & Support Application): Logic4’s eigen crowdfunding ontwikkelplatform. Binnen Lisa kun je zowel ontwikkelverzoeken indienen als nieuwe ideeën droppen.
Door middel van ontwikkelverzoeken kun je zowel tijdens als na de implementatie te ontwikkelen functies toevoegen die jij belangrijk vindt. Jullie consultant voert de uren voor het personaliseren van de webshop en eventueel maatwerk direct als eerste ontwikkelverzoek in. Door middel van Lisa zorgen we er samen voor dat de oplossing perfect aansluit bij de behoeften van jouw organisatie.
Daarnaast zijn er de LogiLikes voor nieuwe ideeën. Afhankelijk van de licentie (Business, Professional of Premium) kunnen gebruikers maximaal 1, 2 of 3 likes uitbrengen op de gedropte ideeën. De ideeën met het meeste aantal likes komen bovenaan de lijst en komen in aanmerking om te worden opgepakt, uitgewerkt, ingepland en ontwikkeld.
De volgende stap is het design van de webshop. Op basis van jullie huisstijl, de besproken wensen en het aangeleverde beeldmateriaal werkt de designer een voorstel uit. Telefonisch nemen we het voorstel en eventuele aanpassingen door. Is het design akkoord? Dan wordt het omgebouwd tot een volledig werkende webshop die draait op een tijdelijke interne URL. Als je al artikelen in het systeem gezet hebt, kun je live meekijken en de personalisatie van jouw eigen shop zien ontstaan. Je kunt direct artikelen aanmaken en testorders plaatsen.
Een ander belangrijk onderdeel van de implementatie zijn de consultancy- en trainingsdagen op locatie. Hier krijgen alle medewerkers uitleg over het systeem en richten jullie samen met de consultant een aantal cruciale zaken in. Het is de bedoeling dat iedereen zo snel mogelijk leert om zelfstandig met de software te werken. Natuurlijk houdt de consultant nauwlettend in de gaten of alles goed is ingesteld en is er voldoende ruimte om te schaduwdraaien. Op alle afdelingen geven we ‘training on the job’ en laten we medewerkers zelf dingen uitproberen. Op deze manier heeft iedereen de nieuwe werkwijze het snelst onder de knie.
Is alles uitvoerig getest en de actuele data overgezet? Dan zetten we officieel de knop om! Op de dag van de livegang is de consultant aanwezig om hands-on te helpen en om samen dit heuglijke moment te vieren. Vanaf dat moment werken jullie volledig met Logic4 software. De eerste weken na livegang zullen er nog vele vragen zijn, daar is ons team op voorbereid. Vaak is het ook verstandig om een aantal weken na livegang nog een extra ondersteuningsdag in te plannen, om de laatste zaken te finetunen.
Eens in de zoveel tijd komt jullie vaste contactpersoon op bezoek om te kijken hoe het gaat en of we jullie nog ergens bij kunnen ondersteunen. Wellicht is het assortiment uitgebreid, zijn er medewerkers bijgekomen, zijn er processen veranderd in het bedrijf, of zijn er nieuwe functies ontwikkeld die interessant zijn om te gaan gebruiken. Dan is het tijd voor een optimalisatiedag. De tijd, locatie en inhoud stem je samen met de consultant af. We blijven graag op de hoogte van wat er speelt bij onze klanten, zodat we hier met onze software en dienstverlening direct op kunnen inspelen.
Deze functionaliteit is een onderdeel van de complete bedrijfssoftware (ERP) & webshop oplossing van Logic4. Van klantbeheer tot orderverwerking en van webshop tot financiën – deze cloud-based software heeft het allemaal. Dat betekent dat je nooit meer gegevens dubbel in hoeft te voeren en na een wijziging nooit meer hoeft te wachten tot alle systemen zijn bijgewerkt. Met dit alles-in-één pakket voor groothandel en retail is jouw bedrijf klaar voor de toekomst!
Heb je vragen over de mogelijkheden voor implementatie, ontwerp of training van Logic4? Vertel waarmee we jou kunnen helpen en we beantwoorden je vragen binnen 1 werkdag.