Volop groeimogelijkheden met e-commerce | Logic4 blog

Dit is een ingekorte versie van het artikel dat verscheen in KBM (Kantoor Business Magazine) nr. 3, 2017.

Sinds we met z’n allen massaal aan het internetten en e-mailen zijn geslagen, zijn de grenzen tussen werk en privé al snel gaan vervagen. Zeker door de explosieve groei van online bestellen, hetgeen steeds vaker ook met mobiele apparaten gebeurt. Onveranderd is en blijft dat je online en offline een zelfde beleving wilt ervaren bij het bedrijf waar je als klant zakelijk of privé je spullen koopt.

Omnichannel in de vakhandel

Omnichannel mag dan een kreet zijn die je al een tijd heel veel hoort, een trend is het volgens Jorgos Thravalos, Business developer bij Logic4, eigenlijk niet meer te noemen. “De combinatie van online en offline verkoop is iets wat nooit meer gaat verdwijnen. Als vakhandel moet je ervoor zorgen dat je in de winkel én in de webshop dezelfde ervaring biedt aan klanten. Daarvoor moeten beide kanalen ‘aan de achterkant’ een centraal uitgangspunt hebben.”

Vervaging B2B/B2C

Sterk in opkomst is volgens Thravalos ‘human to human’ (H2H) als manier van klanten benaderen. “Traditioneel gezien was er een duidelijke scheiding tussen B2B en B2C, maar we zien dat die grens steeds verder vervaagt. Zeker in de kantoorvakhandel, bij uitstek de branche die op het ene moment een enkele agenda verkoopt aan iemand aan de balie en het volgende moment een akkoord krijgt op een offerte voor de complete kantoorinrichting van een bedrijf. Beide klanten moet je op dezelfde persoonlijke manier van service kunnen voorzien, want de ondernemer van overdag is de consument van ’s avonds”, aldus Thravalos.

Ondergeschoven kindje

Bij Logic4 zien we e-commerce in de kantoorbranche niet alleen groeien, maar ook dat er nog veel winst te behalen is. Thravalos: “We zien helaas nog regelmatig dat de webshop een ondergeschoven kindje is. Ooit aangemaakt en ingericht om er vervolgens verder niks meer aan te doen. Zo’n webshop draait dan op een zwaar verouderd platform, is niet eens responsive en iedere aanpassing kost veel handmatig werk, omdat het niet gekoppeld is met de backoffice. Gelukkig weten steeds meer kantoorvakhandels de weg naar Logic4 te vinden en mogen wij ze hiermee helpen.” De kracht van de kantoorvakhandel ligt volgens Thravalos vaak in de langdurige relatie met hun klant, nét dat stapje extra zetten en goede service bieden. “Dat kan online net zo goed!”

Lees het volledige artikel in KBM

Ontdek Logic4 voor de kantoorvakhandel
Nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van ons laatste nieuws!

Zoek door onze site
Demo aanvragen