Mijn Digitale Zaak | €2.500,- subsidie voor mkb'ers

Mijn Digitale Zaak

Mijn Digitale Zaak
Subsidieregeling voor mkb'ers met maximaal 50 werknemers en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen.
Mijn Digitale Zaak
Jorgos Thravalos
Jorgos Thravalos
9 mei 2023

Vanaf woensdag 17 mei kan weer Mijn Digitale Zaak subsidie aangevraagd worden. Met deze subsidieregeling kunnen mkb ondernemers advies inwinnen en/of technologie aanschaffen om hun basis op orde te krijgen op het gebied van digitalisering. De subsidie bedraagt 50% van de subsidiabele kosten, met een maximum van €2.500,-, waarvan maximaal €500,- voor advies. In totaal is er €870.000,- beschikbaar tijdens de openstelling van 17 mei tot en met 14 juli.

Mijn Digitale Zaak

Mijn Digitale Zaak is een samenwerking tussen KVK, MKB-Nederland en INretail met als doel ondernemers aan te moedigen om te investeren in digitalisering. Ondernemers die gebruikmaken van digitale mogelijkheden groeien sneller, zijn winstgevender en werken efficiënter dan ondernemers die dat niet doen. Digitalisering zorgt er dus voor dat bedrijven zekerder zijn van een mooie toekomst. Vooral veel kleine ondernemers willen graag digitaliseren, maar weten niet waar ze moeten beginnen. Dan is het goed te weten dat Mijn Digitale Zaak hen kan ondersteunen.

INretail
KVK
MKB Nederland

Voorwaarden Mijn Digitale Zaak

Om in aanmerking te komen voor Mijn Digitale Zaak subsidie moet je:

  • zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KVK);
  • maximaal 50 werknemers hebben; en
  • minder dan € 10 miljoen omzet hebben gehad in het afgelopen boekjaar.

Verder moet je minstens €10.000,- aan kosten maken voor digitale investeringen die je nog moet gaan doen (je kunt geen subsidie krijgen voor al gedane investeringen), je hebt nog niet eerder subsidie ontvangen via Mijn Digitale Zaak en je mag niet subsidie hebben ontvangen voor dezelfde kosten van een andere partij. Kijk voor een overzicht van alle voorwaarden op de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Stappenplan Mijn Digitale Zaak

Aanvragen voor Mijn Digitale Zaak kunnen tot uiterlijk vrijdag 14 juli 2023 17.00 uur worden ingediend. Volg hiervoor het stappenplan.

1. Routekaart volgen en digitaliseringsscan invullen

Check de routekaart en vul de digitaliseringsscan van de KVK in op mijndigitalezaak.nl. Je ontvangt dan persoonlijk advies over de investering die voor jou loont. Je bent niet verplicht het advies uit de scan op te volgen, maar je moet de gedownloade pdf wel meesturen met de subsidieaanvraag.

2. Offertes opvragen

INretail en MKB-Nederland hebben een lijst met leveranciers opgesteld. Ook Logic4 is één van de leveranciers op deze lijst.

3. Subsidieaanvraag indienen

Met het resultaat van de digitaliseringsscan en de offertes kun je een subsidieaanvraag indienen bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en een voorschot krijgen op de kosten. Voor je aanvraag moet je inloggen met eHerkenning.

Dien je aanvraag zo snel mogelijk in! Dan maak je meer kans op de subsidie. Na het aanvragen van de subsidie hoor je binnen 8 weken of de subsidie wordt toegekend.

Hulp nodig bij jouw subsidie aanvraag?

Heb jij een handelsonderneming en overweeg je de Mijn Digitale Zaak subsidie aan te vragen? Informeer dan zeker naar de mogelijkheden die de Logic4 alles-in-één webshop en bedrijfssoftware jou kan bieden. Met Logic4 digitaliseer je al jouw bedrijfsprocessen in één compleet software systeem. Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vrijblijvende offerte
Nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van ons laatste nieuws!

Vrijblijvende offerte ontvangen?

Maximaal €2.500,- subsidie om versneld stappen in de digitalisering van jouw bedrijf te zetten. Op woensdag 17 mei opent Mijn Digitale Zaak. Een interessante regeling die kan zorgen voor meer omzet, efficiëntere bedrijfsprocessen en groei. Informeer bij Logic4 naar de mogelijkheden om jouw handelsbedrijf te digitaliseren en ontvang een vrijblijvende prijsopgave.

Zoek door onze site
Demo aanvragen