Koeman Flowerbulbs is een toonaangevende leverancier van bloembollen, tuinplanten en tuinzaden in heel Europa. Helaas begonnen hun op maat gemaakte webshops verouderd te raken, met problemen zoals beveiligingskwesties en verouderde plugins. Bovendien bleken diverse aspecten van hun dienstverlening lastig in het verouderde platform te integreren.
In 2020 werd daarom besloten om de verouderde webshops te vervangen door nieuwe. De bouw van deze nieuwe webshops nam bijna twee jaar in beslag. Helaas, na de lancering in 2022, bleken de gevolgen rampzalig: een omzetdaling van 70%, onverklaarbare 404-foutmeldingen en een alarmerende daling van de conversieratio. Het bleek dat de functionaliteit van de webshops niet compleet was, en elke poging om dit te verhelpen resulteerde in nieuwe problemen, wat leidde tot verdere omzetdalingen en stijgende kosten.
Tijdens de Webwinkel Vakdagen van 2023 legde Koeman Flowerbulbs via het online marketingbureau Stramark het eerste contact met Logic4. Na uitgebreid overleg met Stramark kreeg Logic4 snel inzicht in de uitdagingen waar Flowerbulbs mee te maken had in het complexe softwarelandschap, en presenteerde vervolgens een passende oplossing.
Door nauw samen te werken met Koeman Flowerbulbs en Stramark, slaagde Logic4 erin om binnen twee maanden na het sluiten van de overeenkomst negen webshops met in totaal 4.000 producten succesvol live te krijgen, waaronder vier crossborder webshops voor Engeland, Duitsland, Italië en Frankrijk. Gezien de dalende omzetten en stijgende kosten was het cruciaal om dit zo snel mogelijk te realiseren, met het oog op het naderende hoogseizoen.
De overgang naar Logic4 heeft Koeman waardevolle inzichten opgeleverd. Zo heeft het laten zien dat een standaard e-commerce platform ruimschoots kan voldoen aan de behoeften van een bedrijf. Het gangbare idee dat maatwerkoplossingen beter zouden zijn, wordt daarmee weerlegd.
Lees hier het hele verhaal >Blijf altijd op de hoogte van ons laatste nieuws!