De Nederlandse winkelstraten zijn aan het veranderen. Steeds vaker zien we lege winkels in de winkelstraten of winkelstraten gevuld met winkels van grote ketens. Kleine ondernemers ontbreken, omdat ze de hoge huren van fysieke winkels niet kunnen betalen. Maar ook de grote retailers hebben het moeilijk. Zie Miss Etam, Schoenenreus, Halfords, Free Record Shop en andere voorbeelden.
Toch zien we ook nog genoeg retailers die het goed doen. Offline aanwezig zijn kan online versterken. Een goed voorbeeld is Coolblue. Naast dat zij al jarenlang succesvol zijn in online verkopen via hun bekende webshop, hebben ze nu ook een aantal fysieke winkels. Niet alleen om klanten persoonlijk te woord te staan, maar ook omdat het aantal online verkopen in de buurt van de fysieke winkels toeneemt.
Groot voordeel van het hebben van een fysieke locatie is dat mensen u eerder vertrouwen. Steeds vaker horen we over online fraude. ‘Kan ik deze webshop wel vertrouwen?’ ‘Wie zitten er achter?’ ‘Is het wel veilig als ik daar wat bestel?’ Op het moment dat een consument ziet dat er ook een fysieke locatie is, groeit het vertrouwen meteen. Het geeft veel consumenten nog steeds een goed gevoel als zij weten dat ze bij eventuele problemen ergens naar toe kunnen gaan. Dat er niet alleen maar computers achter de webshop schuil gaan. Mensen kopen nog steeds het liefst bij mensen en niet bij computers. Laat daarom op de contactpagina van uw webwinkel zien wie u bent. Vertel iets over uzelf en uw bedrijf en toon, indien mogelijk, foto’s van uw fysieke locatie. Overigens hecht ook Google waarde aan een fysieke locatie. Zoek maar eens op ‘software Enschede’. U krijgt direct alle contactinformatie, inclusief Google Maps-kaart, van software bedrijven in Enschede.
Met de alles-in-één bedrijfssoftware en e-commerce oplossingen van Logic4 heeft u alle tools in handen om uw organisatie zowel offline als online succesvol te laten zijn.
Blijf altijd op de hoogte van ons laatste nieuws!