Wie tijdens Black Friday succesvol via de marketplaces wil verkopen, start nu al met de voorbereidingen. Denk niet: “Marketplaces doen we er wel even bij.” Zeker niet tijdens de drukke perioden. Er moet van alles geregeld worden rondom logistiek (retourproces?), assortiment, voorraden (eigen voorraad of bij de marketplace?) enzovoort. Maar kijk ook naar de winstgevendheid.
Bij veel bedrijven zijn marketplaces het domein van de marketingafdeling en wordt vooral gekeken naar listings, content, advertising en aanwezig zijn op zoveel mogelijk marketplaces. Met winstgevendheid wordt nauwelijks rekening gehouden. Laat staan de opportunity costs die ontstaan door onvoldoende focus op de marketplaces waarmee je juist de meeste winst kunt behalen.
Wil jij meer uit de marketplaces halen en de winst voor jouw bedrijf maximaliseren?
Op dinsdag 5 september 2023 organiseerden we de masterclass “Hoe je wel geld verdient met marketplaces tijdens Black Friday”. Bart Vintcent van EffectConnect gaf een toelichting op het belang van een goede voor- en nacalculatie en behandelde als handig vertrekpunt de ABC-analyse. Hij gaf praktijkvoorbeelden en onderstreepte het belang om deze analyses met enige regelmaat (maandelijks) uit te voeren. Jorgos Thravalos van Logic4 vertelde hoe je met Logic4 de perfecte tools in handen hebt om alle benodigde data voor een analyse op ieder moment beschikbaar te hebben.
Vul jouw gegevens in en je ontvangt direct een link naar de masterclass.