Ze zijn gespecialiseerd in vijvers, daken, landbouwfolies en alle producten die met water te maken hebben. Jorny Products is het bedrijf achter de webhops vijverbenodigdheden.nl, dakbenodigdheden.nl, foliegigant.nl en farmersworld.nl. Daarnaast zijn ze distributeur voor Frankrijk en Portugal en exporteur voor Ierland en België.
Vader en zoon Wolfert startten in 2007 met Jorny Products. Het bleek een schot in de roos. In 2009 ging de eerste webshop live. Op dit moment zijn ze online actief met vijf webshops en is er een afhaalmagazijn. Inmiddels zijn er 11 werknemers in loondienst en is het bedrijf uitgegroeid tot een succesvolle onderneming.
In deze case vertelt Eric over het familiebedrijf, waarom de keuze op Logic4 is gevallen en hoe ze de overstap van Magento en Vendit naar Logic4 hebben aangepakt.
Eric vertelt waar het allemaal begon: “Mijn vader heeft altijd in de groothandel van landbouwfolies gezeten. In zijn vrije tijd is hij toen ook begonnen met folie te verkopen. Dit bleek al snel een succes.” In 2007 hebben vader en zoon daarom samen Jorny Products opgericht. Eric werd verantwoordelijk voor het online concept, terwijl zijn vader zich volledig bleef richten op de groothandel. De basis ligt in de landbouwfolies, maar ook dakbenodigdheden.nl maakte al snel een grote groei door.
In 2009 ging de eerste webshop vijverbenodigdheden.nl live, gevolgd door dakbenodigdheden.nl. In de jaren erna zijn ook farmersworld.nl, foliegigant.nl en aquariumproducts.nl aan het lijstje toegevoegd. Ondanks de stevige concurrentie weten de webshops van Jorny Products de strijd nog steeds te winnen. Eric vertelt dat het belangrijk is om creatief te zijn: “Je content is het belangrijkste als je online gevonden wilt worden. Kijk maar naar vijverbenodigdheden.nl, daarmee staan we op bijna 100 posities op 1 in Google.”
Voorheen werkte Jorny Products met de software van Magento en Vendit. Eric vertelt dat Vendit een mooi systeem was, maar vooral voor een fysieke winkel. “Er waren te veel koppelingen nodig, waardoor het onmogelijk werd om alles actueel te houden. Toen we begonnen te groeien bleek dat het systeem onze groei niet bij kon houden. We zijn toen om tafel gegaan met Magento, maar het bleek al snel een lastig verhaal te worden. Er moest te veel veranderd worden en er moesten allerlei nieuwe koppelingen gemaakt worden.
Toen hebben we de keuze gemaakt om te gaan zoeken naar SaaS-software (Software as a Service). We hebben met één van onze shops een proefperiode gehad bij Lightspeed, maar dat was het ook net niet. Via een zoekopdracht in Google zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Logic4.”
Voor Jorny Products zijn de webshops het belangrijkste. Dat betekent ook dat de combinatie met PIM vlekkeloos moet zijn. “Met Logic4 is dat zeker het geval”, zegt Eric. “Het is goed bij te houden en we kunnen heel snel opschakelen. Voordat we met Logic4 werkten, waren we vooral bezig met alle verschillende koppelingen te laten werken en dat kostte veel tijd. Onze grootste winst is dan ook dat we weer tijd hebben om te doen waar we goed in zijn. En dat betekent dat we gas kunnen geven en meer omzet kunnen draaien.”
Eric vertel dat ze afgelopen jaar met 30% tot 40% zijn gegroeid en dat het de bedoeling is om deze lijn door te zetten. Er liggen dan ook al nieuwe plannen voor websites. “Binnen twee jaar zijn er wel drie nieuwe shops bijgekomen”, zegt Eric. “En dat allemaal op het gebied van water, want alles bij ons is terug te herleiden aan water.”
Maak kennis met de mogelijkheden van alles-in-één webshop en bedrijfssoftware. Vul het formulier in en ontvang een vrijblijvende online demo.