Met een showroom van 2.500m², een magazijn waar 10.000 artikelen op voorraad liggen, een goedlopende drukkerij voor offset, printen en plotten, en een eigen distributie is Dijkgraaf-Rijsdorp geen gemiddelde kantoorvakhandel te noemen. Dit succesvolle familiebedrijf behoort tot de top van kantoorvakhandels onder Quantore en wordt vol enthousiasme geleid door de broers Henk en Niel.
“Ten eerste zijn we een verschrikkelijk leuk bedrijf”, begint Niel Dijkgraaf, “we hebben in totaal ruim 30 medewerkers, verdeeld over de disciplines kantoorartikelen, kantoormachines, projectinrichting en de drukkerij. Wat Dijkgraaf-Rijsdorp anders maakt dan andere kantoorvakhandels, is dat wij de combinatie hebben van een showroom, standaardartikelen, spécialités, een grote voorraad en een webshop. Je hoort vaak dat kantoorvakhandels stoppen met hun eigen voorraad en expeditie. Bij ons rijden er fulltime drie vrachtwagens op de weg om alles te bezorgen. Ik denk dat de combinatie van bricks en clicks het beste is.”
Op de vraag met welke ontwikkeling kantoorvakhandels absoluut mee moeten gaan om succesvol te blijven, antwoordt Niel: “Het belangrijkste punt is dat je webshop er goed uitziet en gebruiksvriendelijk is. Dat is ook de reden geweest dat we zijn overgestapt naar een andere softwareleverancier. Je fysieke winkel moet er goed uitzien, maar dat geldt ook voor online. Anders red je het niet meer. De webshop moet snel en responsive zijn en een beetje sexy ogen. Achterblijven kost je de kop. Wij bleven achter de feiten aanlopen als we niet zouden overstappen.”
Op zich was Dijkgraaf-Rijsdorp tevreden over de backoffice software die zij op dat moment hadden, maar zoals bij meer leveranciers die ‘van huis uit’ gericht zijn op automatisering van de backoffice, bleef de kwaliteit van de frontoffice software achter. “Wij liepen er tegenaan dat de frontoffice niet snel genoeg tot ontwikkeling kwam. De webshop was te traag, niet responsive en voldeed niet aan onze eisen qua vindbaarheid. Wij wilden meer en sneller en dat kon gewoon niet.”
“We wilden niet meer met twee partijen werken voor de backoffice en de frontoffice software. Het was dus heel belangrijk dat onze nieuwe leverancier die integratie goed voor elkaar had. We hebben een pakket opgesteld met functionele en technische eisen waarin onder andere stond dat de webshop goed en snel moest zijn”, aldus Dijkgraaf.
Na een demo door twee partijen is de keuze gevallen op Logic4. “Logic4 was iets voordeliger dan die andere partij, maar wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven is dat wij de look and feel gebruiksvriendelijker vonden. Daarnaast sprak de overzichtelijkheid van het pakket van Logic4 ons meer aan.”
Je wil natuurlijk de perfecte software, maar bestaat deze ook? Waar moet je op letten bij het vergelijken? Hoe zorg je ervoor dat je geen appels met peren vergelijkt? Deze whitepaper helpt je bij je keuze!
Ontvang whitepaper >Bij Dijkgraaf-Rijsdorp worden veel modules gebruikt: Artikelbeheer, Boekhouding, CRM leadmanagement, Gebruikersrechten, Multi database, Offerte/Order/Facturatie, Relatiebeheer, Ritplanning en Voorraadbeheer. Wat vinden ze het handigst aan de bedrijfssoftware?
Klanten in Apeldoorn en omgeving kunnen hun artikelen ’s ochtends bestellen en ze diezelfde middag al thuis of op kantoor laten bezorgen. Deze same day delivery onderscheidt Dijkgraaf-Rijsdorp van andere kantoorvakhandels, maar tegelijkertijd is het een uitdaging. Hoe maken ze hun belofte waar? “Als er een order binnenkomt via de webshop, telefoon of de balie, moet die realtime doorgezet worden. Er wordt direct een pickbon gemaakt, alles wordt ingepakt en de chauffeur neemt het mee. Daarvoor moeten we veel op voorraad hebben en snel schakelen.”
“Om de same day delivery waar te kunnen maken, hebben we de applicatie constant openstaan. Orders worden realtime doorgeschoten en direct gecontroleerd. Het is niet genoeg om het programma eens in de twee uur even te openen, het is een continu proces dat de hele dag doorgaat.”
Wat heeft het gebruik van Logic4 opgeleverd? “Een veel betere webshop. Daar lag onze grootste frustratie en nu de grootste winst. We hebben meer traffic, meer online orders en krijgen veel complimenten over de webshop. Onze plannen voor de komende tijd zijn om de webshop meer te optimaliseren met zoekwoorden, het assortiment en acties. Ook zijn we druk bezig met het CRM pakket. Wat dat betreft is er genoeg te doen. Wij zijn tevreden, maar moeten nog wel optimaliseren en dat blijven we ook doen!”
Ziet u er tegenop om over te stappen naar een ander softwarepakket? Dat is niet nodig! Wij begeleiden u van A tot Z bij de implementatie. Lees de succesverhalen van onze klanten en stel gerust al uw vragen aan onze consultants.