Als leverancier van alle zaken die men op en om de werkplek nodig heeft is Datas Kantoor Kompleet er voor MKB-bedrijven en non-profit organisaties in het noorden van het land. Niet alleen voor kantoorartikelen en facilitaire producten, maar ook voor projectinrichting, kantoormeubilair, automatisering en systeembeheer.
Jan Huisman, eigenaar van Datas, vertelt: “We maakten eerst gebruik van een ander softwarepakket, maar dat voldeed niet meer aan de huidige eisen. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar wat anders. We hebben het eerst nog met een andere leverancier geprobeerd, maar nadat we daar enorm veel tijd en energie in hadden gestoken, werkte het nog steeds niet.”
Een zoektocht via Google leidde Datas naar Logic4. “We zagen de website en dachten: hé, dat is precies wat we zoeken!”, aldus Huisman, “We nodigden ze voor een gesprek uit en dat voelde meteen goed. Veel van de functionaliteiten die we zochten zaten al in het pakket. Logic4 had destijds nog wat minder ervaring in onze branche, maar we hadden vertrouwen in hun verhaal en ze wilden er echt voor gaan. En het is een groot succes geworden.”
“Toen we begonnen met Logic4 waren alle functies al wel aanwezig in de software, maar minder uitgebreid dan nu. In de loop der tijd heeft Logic4 de software steeds doorontwikkeld, waardoor het nu nóg beter aansluit bij een (kantoor)vakhandel. Wensen uit de branche worden meegenomen en dat vinden wij heel positief. Logic4 staat open voor de ideeën van klanten, een goede klantrelatie staat voorop. Je bent als Logic4-klant geen nummer, zoals vaak bij grote andere partijen. Het lijkt wel of niets onmogelijk is.”
“De implementatie van de software is supergoed verlopen. We zijn zelfs binnen twee maanden na opdracht live gegaan. Woorden werden daden, alles wat er beloofd is, is ook nagekomen. Zo ken ik Logic4. Dat is heel prettig, want dat zie je niet veel in software-land.”
Welke resultaten zijn er bij Datas behaald met behulp van de software? Huisman: “Dat ligt natuurlijk aan de situatie waar je vandaan komt. We hebben een bedrijf in Sneek overgenomen dat op automatiseringsgebied niet bij de tijd was. Daar konden we dankzij Logic4 met minder mensen toe. Over het algemeen denk ik dat de software je 1 FTE scheelt. Die medewerker kun je inzetten voor andere werkzaamheden, zoals klantcontact en verkoop. Zodoende levert dat je meer omzet op.”
Ziet u er tegenop om over te stappen naar een ander softwarepakket? Dat is niet nodig! Wij begeleiden u van A tot Z bij de implementatie. Lees de succesverhalen van onze klanten en stel gerust al uw vragen aan onze consultants.