De totaaloplossing voor de technische groothandel - Logic4
BESPAAR TIJD EN KOSTEN
Hoe de technische groothandel efficiënter werkt met de alles-in-één webshop & ERP
BESPAAR TIJD EN KOSTEN

De totaaloplossing voor de technische groothandel

  • Alles-in-één webshop en ERP
  • Alle functionaliteiten in één softwarepakket
  • Geschikt voor B2B én B2C
  • Eén aanspreekpunt. Geen eigen IT-afdeling nodig.
  • Vast maandbedrag. Geen hoge investering
  • Continue doorontwikkeling

Snel weten wat Logic4 jou oplevert?

Doe de check

Ontdek de voordelen voor jouw technische groothandel.

Beantwoord de vragen en krijg snel inzicht in jouw software uitdagingen en oplossingen. Lees ook de toelichtingen!

1

Assortiment

2

Ordermanagement

3

Resultaat

Hoeveel verschillende producten heb je in je assortiment?

Hoe meer verschillende producten je hebt, hoe groter de uitdaging om dit goed te beheren. Gelukkig bestaat er een oplossing: Product Informatie Management (PIM).

  • Eén centraal systeem voor gedetailleerde beschrijvingen, afbeeldingen, staffelprijzen, prijsafspraken enzovoort.
  • Altijd up-to-date inzicht in je voorraden via alle kanalen
  • Integraties met artikeldatabases (o.a. 2BA en EZ-base)

Heb jij complexe producten in je assortiment?

Bij een afwasborstel of potlood is de informatie relatief simpel. Maar bij  technische producten of installatiemateriaal wordt de informatie al vrij snel complex en moet je rekening houden met allerlei specificaties.
Het Logic4 PIM systeem biedt veel mogelijkheden. Denk aan gedetailleerde artikelinformatie als afmetingen, gewicht, verpakkingseenheden, materiaal, kleur, merk, vermogen enzovoort. Ook zijn er opties voor het importeren en up-to-date houden van verrijkte artikelinformatie. Logic4 heeft integraties met o.a. de artikeldatabases 2BA en EZ-base.

Werk je met verschillende systemen waarin je productinformatie bijhoudt?

Bedrijven werken al snel met vier verschillende systemen of meer. Eén voor het magazijn, een ander voor ordermanagement. Weer een ander voor de boekhouding en dan zijn er nog de Excellijstjes. Een wirwar aan systemen komt de communicatie niet ten goede. Denk aan vragen over voorraden, bezorgingen, facturen, betalingsherinneringen, retouren en meer. Meerdere systemen maken het lastig om gewenste informatie te vinden. Ook kunnen er problemen met de koppelingen tussen deze systemen ontstaan. Logic4 combineert alle functies in één betrouwbaar systeem.

Heb jij meerdere (online) verkoopkanalen?

Traditionele groothandels verkoopkanalen zijn de vertegenwoordiger, telefoon, e-mail, de papieren catalogus en de balie bij het magazijn. Waarschijnlijk heb jij  inmiddels ook een webshop en klantportaal en verkoop je via marketplaces als bol.com en Amazon. Met Logic4 heb je één centraal systeem van waaruit alle verkoopkanalen gevoed worden. Je bepaalt eenvoudig waar, welke actuele informatie over producten, prijzen, voorraad en kortingen getoond wordt.

Werk jij met klant specifieke prijzen en -voorwaarden?

De prijzen en voorwaarden die je hanteert voor dealers en/of zakelijke klanten kunnen verschillen met die van eindklanten. Met een Dealer inlogportaal houd je deze prijzen buiten het zicht van overige bezoekers. Naast klantspecifieke prijzen kun je hier ook bestelgeschiedenis tonen. Ook is er de mogelijkheid om prijzen in- en/of exclusief BTW te vertonen.

Check je besparing
Volgende stap

Hoeveel orders verwerk jij gemiddeld per dag?

De verwerking van orders bestaat uit veel (handmatige) handelingen. Denk aan inkoopoffertes, -facturen en goederenontvangsten. Maar ook het bijhouden van voorraad- en orderstatussen. En wat te denken van  backorders en retouren? Het automatiseren van deze handelingen kan je veel tijd en kosten besparen. Automatiseer je orderproces daarom met een Order Management Systeem (OMS).

Werk jij met meerdere vervoerders?

Voor de levering van jouw producten wil je kunnen kiezen uit je eigen transport maar ook uit diverse vervoerders als DHL, PostNL, TNL en UPS. Ieder heeft zijn eigen processen en systemen. Logic4 heeft integraties met diverse delivery service providers (o.a. Sendcloud en Transsmart) waardoor je toegang hebt tot de bekende bezorg-, aflever- en afhaalopties. Zo wordt jouw logistiek inzichtelijk, betrouwbaarder en goedkoper.

Werk jij met batchverwerking orders en facturen?

Bij batch picking kunnen door één picker meerdere orders gepickt worden in een logische route. Bij batch uitlevering moet er voldoende voorraad en een akkoord op de betaling. In Logic4 bedrijfssoftware kleurt een orderregel rood wanneer bijvoorbeeld een klant twee artikelen heeft besteld, maar er slechts één op voorraad is. Is er voor meerdere orders voldoende voorraad en zijn betalingen akkoord, dan kunnen deze in batch worden uitgeleverd.

Heb je voorraad op meerdere locaties?

Het kan zijn dat jouw voorraad zich op meerdere locaties bevindt. Met de locatiebeheer functie in Logic4 kun je snel herleiden waar voorraad zich bevindt. In je eigen magazijn of een extern magazijn wanneer je werkt met drop-shipment. Je hebt actueel inzicht in de status van zendingen, leveringen en voorraadmutaties. Ook de functie voor voorraadverplaatsing is erg waardevol, waardoor verplaatsingen tot op artikelniveau inzichtelijk zijn.

 

Check je besparing
Vorige stap
Volgende stap

Hiervoor ging het vooral over Product Informatie Management en Order Management. Met Logic4 krijg je alle functies voor voorraad, boekhouding, webshop, barcode scanning, CRM, kassa enzovoort. Kortom alles wat je nodig hebt voor het automatiseren van al je bedrijfsprocessen.

  • Overweeg je een overstap naar Logic4?
  • Wil je groeien met minder kosten?
  • Nieuwsgierig of de besparing in jouw situatie opweegt tegen de kosten?

VUL ONDERSTAAND FORMULIER IN EN ONTVANG ALLE INFORMATIE

[pardot-form id=”287″ title=”2017 – BLOG – Meer info form”]

 

Zoek door onze site
Demo aanvragen